Friday, January 6, 2017

Books, books, books...

Krásný den přeji!

Doufám, že jste si užili vánoční svátky a pod stromečkem našli přesně to, co jste si přáli. Já osobně jsem s letošními Vánocemi opravdu spokojená. Asi největším dárkem pro mě bylo, že jsme si s přítelem pořídili vlastní byt. Teď nás čeká už jen ta těžší část a to je renovace. O tom si tak za měsíc budete moct přečíst na mém blogu Universe of Michelle. Sem tohle totiž nepatří. Tento článek je od toho, abych se vám mohla pochlubit, co z mého vánočního wishlistu mi ježíšek nadělil.
Tak se na to pojďme podívat.



Začneme popořadě..



Konečně se mi podařilo sehnat pokračování Padesáti odstínů šedi, tak jsem přemluvila maminku, aby mi ho koupila 😄. Grey je kniha v angličtině, která vypráví příběh prvního dílu z pohledu Christiana Greye. Od té doby, co jsem začala knihy číst v angličtině, mi to původní vydání vyhovuje víc. Osobně si myslím, že Češi prostě moc překládat neumí a tak na mě ten originální jazyk působí lépe. Padesát odstínů šedi jsem četla a jsem proto zvědavá, jestli Grey nějak pozmění můj pohled na tento příběh nebo ne. Určitě trochu víc pochopím postavu Christiana Greye a třeba bude zajímavé dívat se na Anastasii jeho očima...

Přiznám se, že další dvě knihy jsem si koupila sama a pod stromeček je přidala 😄 Jedná se o první dva díly série Měsíční kroniky, které jsem si přála už dlouho. Dějová linie těchto knih je na motivy klasických pohádek, z tomto případě Popelka a Červená Karkulka, ale samotný příběh byste za takovou pohádku nepovažovali. Pokud by vás to zaujalo, zde je odkaz na Databázi knih na děj Cinder a zde odkaz na Scarlet.

Jelikož miluju knihy J. K. Rowling, nemohla bych si nechat ujít ani sérii o detektivu Cormoranu Strikovi. Bichle jsou to vážně pěkné a zajímavé a já se nemůžu dočkat, až se do nich pustím (předtím mě ale bohužel čeká ještě pár školních knih). Tohle je jedna z těch sérií, které jsou naprosto reálné (žádné fantasy) a já si je přesto chci přečíst. Tímto mi tedy udělal velkou radost můj skoro-švagr (prvním dílem k vánocům a druhým k narozeninám- na třetí si prý musím počkat do svátku, ale to je moc dlouho 😂). Odkaz na první díl Volání kukačky a zde odkaz na Hedvábníka.

Další je příběh ze série Percyho Jacksona, kterého prostě miluju. Miluju to, jak Rick Riordan dokáže dokonale a do detailů zasadit svět řecké (i římské a egyptské) mytologie do současného světa. Podle názvu tipuji, že The Trials of Apollo se opět týká té řecké. Jak jste si už jistě všimli, je to má další kniha v angličtině a dalo mi docela práci ji sehnat. Takže jakmile jsem ji v knihkupectví objevila, uprosila jsem přítele, aby tu knihu koupil a schoval mi ji na vánoce (i když jsem vážně doufala, že ji dostanu dřív, ale bohužel 😔). Pokud máte rádi fantasy a mytologii k tomu, zde je odkaz na anotaci.

Kniha Tři přání mě zaujala svým příběhem o třech sestrách, kterým se díky něčemu změní život. Navíc je to jedna z nejprodávanějších knih a patří mezi světové bestsellery roku 2016. Dostala jsem ji od táty, který hrozně nerad chodí do knihkupectví- šel tam s mým seznamem knih a jelikož tuhle knihu viděl hned jako první vystavenou u vchodu tak ji vzal, aby se nemusel prohrabávat policemi 😂 Je to trochu oddechová kniha od všeho toho nadpřirozena a mystiky, co normálně čtu. Anotace k přečtení zde.

Samozřejmě jakmile se v knihkupectví objevil první díl úplně nové série od Ricka Riordana, musela jsem ho mít. Takže knihu Prastarý meč mi koupila mamka už někdy v říjnu a prostě mi ji do Vánoc nechtěla dát 😃 Hlavním hrdinou této série je bratranec Annabeth (známe z Percyho), ale zajímavé je, že polovina příběhu se odehrává po jeho smrti. Tentokrát se nejedná o řecké mýty, ale poprvé je zde popsán svět severské mytologie (tedy bohové Vikingů). Pokud jste viděli film Thor, tak přesně o tyto bohy a devět světů se jedná 😉 Konkrétní dějovou linii najdete na Databázi knih.

Jules Verne je taková klasika. Na střední škole jsem musela číst Dvacet tisíc mil pod mořem a docela se mi to líbilo. Hlavně mám hrozně ráda filmové zpracování Cesty do středu země. A navíc když jsem viděla ty obálky v novém vydání Vernových knih, nemohla jsem odolat 😃 Kniha vhodná pro všechny, kdo mají rádi záhady a dobrodružství a také klasickou literaturu devatenáctého století. Myslím, že k tomuto není třeba přidávat odkazy.

Poslední kniha, ze které jsem nadšená a která by neměla chybět žádnému milovníkovi J. K. Rowling je osmý a nejnovější díl Harryho Pottera. Jsem moc pyšná, že ho můj přítel dokázal sehnat v angličtině, jelikož celá moje série Harryho Pottera je anglicky. Miluju ty knížky i jejich filmová zpracování a v originálním jazyce je to mnohem lepší než v překladu. Tento poslední díl nemá klasický příběh, je napsaný formou scénáře k divadelní hře a odehrává se devatenáct let po Harryho vítězství nad pánem zla... Zbytek anotace se můžete dočíst zde.

Tak tohle byly mé Vánoce plné knih, které jsem si opravdu moc přála. Ale přijde mi, že můj wishlist se vůbec nezmenšil 😂 Četli jste některou z těchto knih nebo nějakou jinou z těchto sérií?

Přeji Vám všem krásný víkend 😊💋

No comments:

Post a Comment